O “Protocolo bancario” e a necesidade de mobilizarnos contra a exclusión financeira.

 

 Ver artigo en Praza.gal
Teño case 80 anos e dáme
moita mágoa ver que os bancos se esqueceron das persoas maiores coma
min…”

Así
comeza o escrito redactado por Carlos San Juan que, con máis de
600.000 sinaturas de apoio, denuncia os problemas xerados pola
desastrosa xestión que realiza a banca privada deste R
eino
duns servizos que,
non
o esquezamos
,
son imprescindíbeis na sociedade actual.

E,
vitoria!!,
a banca,
con
grande alarde de medios,
comprométese
case de inmediato a adoptar medidas. Dez medidas para ser exacto
s.
Dez!! E co pomposo nome de “Protocolo bancario para la inclusión
financiera de los mayores”. E
ficou
ben
asinado.
Nada
menos que polo

Ministerio de Asuntos Económicos,
o
Banco de España
e
as
tres patrona
is
bancarias (AEB, CECA y Unacc).i

Pero
claro, se imos ao “articulado” do protocolo (podemos vel
o
nesta notaii),
po
is,
en fin,
comprobamos
que

basicamente
se
trata
de
volver
a
un
horario
presencial
de 9 a 14 horas e
ofrecer
unha
atención
telefónica “preferente” e persoal
ás
“persoas maiores”
.
O
resto,
incluído
o organismo de suposto control, o “Observatorio de Inclusión
Financiera”
(creado
pola
s
propias entidades bancarias privadas a controlariii
)
parecen
“un canto ao sol”

e
que
foron
postas porque
queda
bonito dicir que
non
hai
unha nin dúas, senón
dez,
Dez!! medidas
.

Lembremos
que
as
organizacións que representan aos pensionistas, como
Modepen
na
Galiza
,
levan tempo loitando por
estas
e outras
reivindicacións
fronte á banca.

Por
exemplo
con
est
e
escrito

presentado
ao co
ncello
da Coruña por

Modepen
o
8 de abril de 2021iv
ou
con
esta
concentración de Modepen Ferrol do 14 de maio dese
mesmo
ano.v

Porque
xa hai tempo que se aprecia 
un
continuo deterioro dos servizos que

presta
a
banca privada, practicamente dende que conseguiron a súa gran
vitoria contra todos nós na anterior crise

económica
(rematou?),
c
ando
acabou coa competencia das Caixas e se lle permitiu fusionarse ata
ser
tan
grande
s
que non poid
esen
caer, porque
de
cae
ren
ter
émolos
que rescata
r
entre todos para
evitar
que

nos arrastre, a todos, na súa ruína,

mentres
está
a
gañar

cartos “por riba das súas posibilidades”vi,
como
é ben sabido, grazas
aos
maiores depósitos vii,
sen
esquecer a súa crecente oligopolización.

Teñamos
en conta que a
banca
presta servizos públicos que debe
n
ser
definidos
e
defendidos
como tales.
Porque,
aínda que
se
nos repita constantemente que os servizos financeiros son
uns
servizos privados, a realidade é que moitos deses servizos son de
recepción obrigatoria. Por exemplo, e moi especialmente, os
seguintes:
Depósito
de diñeiro,
Retirada
de efectivo e D
omiciliación
de recibos
e
Pago
de imposto
s
que,
por
tanto,

deben de ser considerados como servizos públicos.

Servizos
públicos que

deben
de se
prestar
dende unha
banca
pública,
pero
entrementres
non
se vo
lva
a constituír unha neste estado (como de feito hai en estados do noso
entornoviii)
coido
que
deben
ser prestad
os
con atención presencial
e
a
custe xusto ou de balde,
pois
se
na práctica é un servizo de recepción obrigada non é razoable que
os que temos menos paguemos máis, como está a suceder.

E,
como mínimo, hai que facilitar
a
tramitación

da
Conta básica para que non sexa unha carreira de obstáculos
burocrática conseguila.
Algo
ao que a banca se resiste como demostra, pola vía dos feitos, a
necesidade de crear oficinas para axudar a tramitalas
como,
por exemplo, está da Coruña.

ix

Por iso continúan e van
continuar
as
mobilizacións,
ás
que estamos chamadas as persoas maiores e tamén as non maiores.
Porque aínda é necesario conseguir obxectivos como os seguintes:


A
a
tención
persoal
presencial,
sen
cita previa,
sen
colas (
e
no seu caso
habilitar
“salas de espera” os días de maior afluencia)
e
con

axuda
eficaz cos medios dixitais

a
quen o necesite.


A
re
cuperación
das
prestacións
obrigatorias xa mencionadas

en todos os concellos que quedaron sen elas nestes últimos anos,
o
que
pode realizarse mediante a
habilitación
pola Administración de medios alternativos que
os
permitan realizar (mediante convenios con Correos, por exemplo).


Regular
por lei as comisións bancarias para evitar que sexan abusivas ou que
teña que pagar máis quen menos ten, cando menos mentres non se cree
a mencionada banca pública.


Unha a
ctuación das
administracións públicas,
incluídos
os concellos,
en
defensa dos afectados pola progresiva exclusión financeira
(Oficinas
de Consumo, Apoio a tramitacións como a Conta básica
de
que falaba
, Regulación
das Comisións para que non sexan abusivas.
Esixencia
aos bancos de c
riterios
éticos e de responsabilidade social para contratar coa
administración…)

E
evidentemente, a

creación dunha banca pública,
reivindicación
para
a
que xa existe unha plataforma
x,
que
prest
e,
repito,
eses servizos que deben ser públicos porque son obrigatorios.
Non
pretendo
determinar aquí

como
se
pode crear esa

banca pública, mais hai vías (
o
ICO
como
máis probábel, Correos a través de convenios co estado…
)

Tampouco
estou
a falar du
n
problema exclusivo das persoas maiores,
aínda
que
eles
o fixera
n
visíbel,
pensemos
nos problemas das persoas autónomas, a mocidade, a poboación rural
ou calquera persoa empobrecida ou que simplemente ten escasa
capacidade de aforro,
ou
falta de medios ou coñecementos dixitais

Por
iso creo que hai que

conformar
un movemento unitario
a
prol d
a
reivindicación común dunha banca pública.

Como
dixen
ao principio deste escrito, a banca está a facer un mínimo lavado
de
cara
(o
“protocolo”)
e
espero
(é un dicir) que a obrigación introducida pola
emenda
transaccional no Senado dando un prazo de tres meses ao Gobierno
para que le
xisle
contra a exclusión financeira
ás
persoas ma
ioresxi
non
se quede en simple propaganda.

O
que
si
sabemos
de certo é
que
a profundidade das
medidas
vai depender da nosa mobiliza
ción.

ii
Ampliación de los horarios de
atención presencial que abarque como mínimo de 9.00h a 14.00h para
servicios de caja. Este servicio se proporcionará en ventanilla o
en cajero.

-Trato
preferente a los mayores en las sucursales, con prioridad en casos
de alta afluencia de público en oficinas.

-Formación
específica obligatoria al personal de la red comercial en las
necesidades de este colectivo.

-Atención
telefónica preferente sin coste adicional o directa, a través de
un interlocutor personal.

-Horario
de atención telefónica mínimo entre las 9:00h y las 18:00h para
los clientes a los que se les presten servicios sin oficina.

-Garantía
de adaptabilidad, accesibilidad y sencillez de los canales en
función de su uso, poniendo a disposición de estos clientes
versiones con lenguaje y vista simplificados.

-Reparación
de los cajeros fuera de servicio para asegurar el aprovisionamiento
de efectivo en un máximo de 2 días laborales e información del
cajero alternativo más cercano.

-Ofrecimiento
a los clientes de acciones de educación financiera, digital y
prevención de fraudes por el canal que resulte más adecuado.

-Las
entidades comunicarán al colectivo de clientes mayores las medidas
que adopten para darles a conocer las mejoras puestas a su
disposición

-Ampliación
del objeto del Observatorio de Inclusión Financiera para hacer un
adecuado seguimiento de las medidas adoptadas por las entidades para
la prestación personalizada de los servicios financieros.

iii
https://noticiasbancarias.com/tag/observatorio-para-la-inclusion-financiera

Deixa un comentario

Aviso legal · Política de privacidade · Política de cookies · Condicións do servizo · Normas para o usuario